Aktywność fizyczna, ruch i trening mięśni wzmacnia skuteczność działania witaminy D!

Trening mięśni pobudza aktywację witaminy D. Bez dopływu jonów wapnia do komórki mięśniowej nie może zostać wywołana reakcja mięśniowa. Dlatego trening mięśniowy redukując wapń we krwi powoduje tym samym zwiększenie przetwarzania zmagazynowanych zasobów witaminy D w jej aktywną formę. Również w efekcie zwiększonej aktywności mięśniowej większe ilości wapnia wchłaniają się z jelit do krwi, aby deficyt tego pierwiastka, wywołany wzmożonym treningiem, wyrównać.

Wyprodukowana aktywna forma witaminy D, oprócz sterowania przemianą wapnia, wpływa również ochronnie na komórki (w tym również te należące do systemu immunologicznego), dlatego nazywana jest protectosteronem od protecto – odpowiada za ochronę i  steron – hormon steroidowy.

Dla optymalnej funkcjonalności mięśni i nerwów konieczny jest odpowiedni zasób witaminy D. Niedobory witaminy D przyczyniają się do zmniejszenia sprawności muskulatury, ekstremalny niedobór czy brak – do miastenii i zaburzeń koordynacji.

Badania potwierdzają jak bardzo ważny jest odpowiedni poziom słonecznej witaminy D, której niedobory u Polaków (rosnące z wiekiem)można zmniejszyć zarówno poprzez suplementację odpowiednimi preparatami, jak również nasłonecznianiem się oraz wzmożoną aktywnością ruchową, jak np. trening siłowy czy wytrzymałościowy.

Polecamy dobrej jakości witaminę D3 pochodzenia naturalnego (z lanoliny owczej) polecamy w niedoborach tej słonecznej witaminy.

d3Poczytaj więcej:

 

This entry was posted in Uncategorized, Wzmacnianie odporności and tagged poziom witaminy D, rola witaminy D, Witamina a odporność, Witamina D, witamina D a aktywność fizyczna, witamina D a ruch, witamina D a wapń. Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *