Jak szybko w naturalny sposób uzupełnić niedobór witaminy?

witamina-d

Dlaczego tak wielu ludzi doświadcza niedoboru witaminy D i jak można go pokonać?

Biorąc pod uwagę fakt, że nasze ciała są w stanie wyprodukować tę witaminę naturalnie, można zadać sobie pytanie … Dlaczego niedobór witaminy D jest jednym z najczęstszych niedoborów witamin u ludzi?

Korzystaj więcej ze słońca

Powodem, dla którego tak się dzieje jest fakt, iż większość ludzi nie wystawia się wystarczająco na promieniowanie słoneczne. Przynajmniej 20 minut przebywania na słońcu na dobę jest potrzebne, aby nasz organizm wytworzył wystarczającą ilość witaminy D. Jednak ma to być czas, kiedy słońce jest wysoko na niebie,  a więc pomiędzy godziną 11 a 15. Dodatkowo konieczny jest brak zachmurzenia oraz odkrycie ok. 18% ciała (krótkie spodnie i krótkie rękawy) niepokrytego filtrem słonecznym.

Przebywanie w biurach podczas pracy bez przerw i spacerów na  świeżym powietrzu skutecznie pozbawia nas odpowiedniego bezpośredniego działania promieni słonecznych, które mogłyby uzupełnić niedobór słonecznej witaminy. Sytuacji nie poprawia również ciągłe stosowanie ochrony przeciwsłonecznej w postaci filtrów czy okularów.

Na szczęście, wszystko co trzeba zrobić, aby odwrócić ten stan, to spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu. Wystarczy poświęcić 15-20 minut na zewnątrz i niech promienie słoneczne „pocałują” naszą skórę.

Jedz więcej żywności bogatej w witaminę D

Drugim najlepszym sposobem, aby przezwyciężyć niedobór witaminy D jest po prostu jeść więcej pokarmów, które są naturalnie bogatym źródłem tej cennej witaminy, takie jak:

  • tłuste ryby morskie, takie jak łosoś
  • ser żółty
  • żółtko jaja
  • mleko, jogurty, kefir

Dla wegetarian i osób unikających produktów zwierzęcych: grzyby są również bardzo bogate w witaminę D, np. Shitake!

Suplementy Witaminy D

Niemniej jednak, jeśli jesteś weganinem czy wegetarianinem, masz pracę, która uniemożliwi Ci korzystanie ze słońca w godzinach około-południowych, warto rozważyć podjęcie suplementacji witaminą D3.

Jest to szybki sposób na zwiększenie poziomu tej witaminy we krwi, ale wskazane jest, aby zdecydować się na dobrą witaminę D.

Polecamy dobrej jakości witaminę D3 pochodzenia naturalnego (z lanoliny owczej) w niedoborach tej słonecznej witaminy.

d3

Poczytaj więcej o tym, jaką rolę pełni witamina D w Twoim organizmie.

This entry was posted in Uncategorized, Wzmacnianie odporności and tagged niedobór witaminy D, operacja słoneczna a poziom witaminy D, poziom witaminy D, suplementacja witaminą D, Witamina a odporność, Witamina D, źródła witaminy D. Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *